שיעור בעבודה סושיאלית עם רוני מינמר

צילום: עמוס מרון

רוני מינמר, 29, תל אביב , מרכזת את הסושיאל של כאן בחטיבת הדיגיטל. 

היי רוני, השמועה מספרת שאת טיפוס אנרגטי למדי, איך נראה יום עבודה ממוצע שלך?
לפני צחצוח השיניים ומיד לאחר השעון המעורר, אני אוהבת לקרוא את כל הפושים שקיבלתי ולעבור על בלוגים, עמודי פייסבוק ובוטים. כך אני מתחילה את היום שלי מעודכנת ומזהה טרנדים ועדכונים. בימים של פיצ'רים חדשים ורכישות דיגיטליות מעניינות אני מתרגשת כמו ילדה שקיבלה שמלה מנצנצת של אלזה. ייתכן ואגיע מלאת אנרגיה אפילו יותר מבדרך כלל. כיף להגיע לעבודה שמאתגרת אותי, בימים אלה אני יוצרת את אסטרטגיית הסושיאל של כאן, משתעשעת בקריאייטיב ועובדת במרץ על פתיחת הסנאפצ'אט שלנו.

הסושיאל של ''כאן'' בעצם הוקם מאפס, ועדיין מוקם למעשה. איך מחליטים מהן הפלטפורמות שבהן נפעל, וכיצד נקבעת האסטרטגיה בכל פלטפורמה?
צוות הסושיאל הנפלא שלנו מתהווה בחודשים אלה ולכל אחד יש מומחיות ויכולות שבאות לידי ביטוי בפלטפורמות, התחנות והערוצים השונים. השאיפה שלנו היא להיות נוכחים בכל פלטפורמה כך שקהל היעד שלנו יוכל לצרוך את מה שמעניין אותו בפלטפורמה שנוחה לו. כיוון שהאסטרטגיה עדיין בהתהוות, אוכל רק לגלות שהיוטיוב שלנו צומח מיום ליום ושבקרוב ניפגש באינסטגרם.

מהי הפלטפורמה האהובה עלייך?
זה כמו להיכנס לחנות צעצועים ולקנות רק צעצוע אחד, יש בי אהבה לכולן!. ובכל זאת, אני מאוהבת קשות בסנאפצ'אט, מפנטזת על אינסטגרם ובמקביל מנהלת רומן עם פינטרסט. כיף לשאוב השראה מכל אחת מהפלטפורמות. כדי שתבינו איך אני מרגישה כלפי אינסטגרם, קבלו המלצת צפייה על אחד הסרטונים האהובים עליי. לא תפסיקו לצחוק, הוא עשוי נפלא.


עם סנאפצ'אט אני אוהבת להיות מופתעת, קיילי ג'נר (הצעירה לבית קרדשיאנס) למשל, משתמשת כבדה בסנאפצ'אט, יצרה סרט של ממש מ- 44 סנאפס וגרמה לכל המשפחה והחברים להשתתף. אפרופו קיילי, בחודש שעבר היא חגגה יום הולדת וסנאפצ'אט יצרו במיוחד עבורה גאופילטר ליום המיוחד.

אגב סנאפצ'ט, לגופי תקשורת, ולחברות ועסקים בכלל, היא מהווה אתגר, בעיקר כי הסיפורים בה לא נשמרים יותר מ- 24 שעות. אילו מותגים בארץ ובעולם הצליחו לדעתך להגיע לפיצוח בפלטפורמה הצהובה? 
חשוב לציין שהשיח בתקופה זאת סביב הפלטפורמה הוא נושא ההעתקות ממנה בפייסבוק ואינסטגרם (שניסו לרכוש את סנאפצ'אט ב-2013). בינתיים היא רק מתחזקת יחד עם 200 מיליון משתמשים (קצת יותר ממחצית המשתמשים באינסטגרם), ואפילו חברת התכשיטים היוקרתית TIFFANY השקיעה לאחרונה 700,000$ לטובת יצירת גאופילטר. ואם זה לא מספיק, אז לפני כשלושה שבועות היא רכשה ב- 110 מיליון דולר אפליקציית חיפוש במובייל, אני צופה שהיא תשמש אותם לטובת המלצות מעקב בעתיד (שזה אחד הדברים שמשתמשי הפלטפורמה ואנשי סושיאל מעידים שחסר בה).

עוד כמה המלצות על מותגים שעושים עבודה טובה בסנאפצ'ט יהיו טאקו בל (User: tacobell) שמבצעים עבודה פנומנאלית בדרך בה הם מקיימים משחקים, מציעים תמונות לצביעה ועורכים הצבעות. דיסני (User: Disney) שממשיכים לחזק את המותג בפלטפורמה ויזואלית נוספת, ללמד אותנו לצייר, לתת לנו הרגיש שאנחנו חלק מהסרטים ולהרעיף עלינו תסְחוֹר (merchandise). הבית הלבן (User: WhiteHouse) מצליחים לא לשעמם, ובכלל, הם הבינו שמטרת הפלטפורמה היא פאן ומספקים עבורנו זוויות והצצה נדירה שלא היינו מקבלים בשום פלטפורמה אחרת.

שיתוף פעולה של סנאפצ'ט וטאקו בל: פילטר שמאפשר לך להתחפש לטאקו. אוקיי, רק אותי זה עושה רעבה?

מה לדעתך הופך מנהלי עמודים או פלטפורמות בסושיאל (פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וכיוב') לאנשי מקצוע טובים?
שירות ותשוקה לחידושים, וגם רצון להיות נותני שירות. כשאנו מקבלים פניות כאן חשוב לנו לספק תשובה מלאה בזריזות כי אנו מבינים שיש אדם שממתין. באמתחתי חמש שנות מלצרות אז אני מבינה היטב את החשיבות.

מה שמוביל אותנו לשאלה הבאה, אפשר ללמוד סושיאל או שנולדים עם זה?
אני אישית לא עברתי קורס או הכשרה, אני פשוט מאוד סקרנית ובעלת תשוקה לדבר. בתור מי שמעבירה הדרכות מקצועיות כבר ארבע שנים אני יכולה להגיד שיש המון הכשרות בתחום וגם דעות. אין נכון ולא נכון, חשוב לבצע ניסוי וטעייה, לראות מה עובד, וגם לדעת עם מי להתייעץ. 

לסיום, איך היית רוצה לראות את הסושיאל של כאן חמש שנים מהיום?
הייתי רוצה שנהיה נוכחים בכל פלטפורמה, ובכל אחת כזו ניתן ערך מוסף לציבור הישראלי באמצעות חדשנות, מקוריות והמון אהבה לעשייה. אני רוצה שנייצר תכנים משוגעים ואמיצים. בשביל זה אנחנו כאן.